VW Transporter T2A – jaki silnik wybrać?

    VW Transporter T2A – jaki silnik wybrać?

    VW Transporter T2A to kultowy pojazd niemieckiego koncernu. Pierwszy model T1 został zaprezentowany po raz pierwszy w 1949 roku i od tego dnia auto zyskało uznanie w oczach wielu miłośników podróżowania samochodami. Chcesz dowiedzieć się, jaki silnik wybrać do renowacji tego niesamowitego auta? A może interesują Cię inne techniczne zagadnienia związane z tym samochodem? W takim razie sprawdź poniższy artykuł o VW Transporter T2A.

    Silnik VW T2A – jakie wersje występowały w sprzedaży?

    Samochód VW Transporter T2A występował w kilku wersjach silnikowych. Ostatni egzemplarz wyprodukowano w 2013 roku, a powodem wycofania się z koncernu z produkcji były zmieniające się przepisy bezpieczeństwa. Jeśli chodzi o silnik VW T2A w oryginale występowały modele benzynowe:

    • 1.6 47 KM,
    • 1.6 50 KM,
    • 1.7 62 KM,
    • 1.8 68 KM,
    • 2.0 70 KM.

    Pierwszy model VW Transporter T2A pojawił się w 1967 roku. Wtedy nastąpił początek nowej ery samochodów przeznaczonych do dalekich podróży. Prawdziwą nowością była jednostka silnikowa o pojemności 1.6, która generowała moc 47 koni mechanicznych. Wraz z rozwojem technologii konstruktorzy niemieckiego koncernu wzmacniali jednostkę, a jej finalna moc w tym modelu sięgnęła 70 koni mechanicznych.

    VW Transporter T2A – jaki silnik wybrać do zabytkowego auta?

    Zanim wybierzesz silnik do swojego VW Transporter T2A, weź pod uwagę oryginalne oznaczenia na pokrywach, moc jednostki, a także rocznik pojazdu. Dopiero wtedy będziesz w stanie dopasować odpowiednie podzespoły, które pozwolą Ci na regenerację jednostki i przywrócenie jej do pełnej sprawności.

    Jeśli planujesz renowację mechaniczną silnika do VW Transporter T2A, koniecznie zaopatrz się w oryginalne części zamienne. Kupisz je w sklepie internetowym Garbus na stronie: https://garbus.pl/vw-transporter-t2a. W celu wykonania napraw najprawdopodobniej będziesz potrzebować: adaptera chłodnicy oleju, obudowy koła pasowego, osłony silnika, a w skrajnych przypadkach nawet aluminiowego bloku silnika.

    Kultowy pojazd został stworzony na bazie popularnego Garbusa, choć rama przeszła gruntowne zmiany, by zbudować większy pojazd o szerszym zakresie zastosowania. W 1971 roku z taśmy produkcyjnej zjechał 3-milionowy Transporter T2A. Auto z kilkudziesięcioletnią historią to prawdziwa gratka dla miłośników zabytkowej motoryzacji oraz fanów koncernu Volkswagen.

    Silnik VW T2A – ile kosztuje naprawa i renowacja jednostki?

    Posiadanie kultowego auta VW Transporter T2A to spore wyzwanie nawet dla zaprawionego w bojach miłośnika dawnej motoryzacji. Naprawa silnika VW T2A może kosztować nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, licząc kwotę z roboczogodziną wykwalifikowanego serwisu mechaniki pojazdów.

    Przykładowo: sam blok silnika do VT T2A to koszt w okolicach 5000 złotych. Do tego trzeba doliczyć chłodnicę oleju, komplet śrub, podkładek i uszczelek, a także niezbędne adaptery do przewodów. Przy mocno zaniedbanych jednostkach może okazać się, że wymianie podlegają też tłoki, gdzie koszt zakupu sięga nawet do 1500 złotych za komplet.

    Komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *